Embertárs 2016/3.

Nevelve, növelve tanulni

Leírás

„A mai fiatalok nyilvánvalóan már nem kínlódnak Luther kérdésével – »Hogyan találok magamnak irgalmas Istent?« –, hanem amíg a vallási űkérdések nem merülnek fel számukra az életre vonatkozó lényeges kérdésekként, addig a Jóistent csak egy jó embernek tekintik. Az elmondottakból kiderül, mekkora kihívást jelent, ha az ifjúságteológiai kérdéseket izgalmas témává szeretnénk tenni egy ifjúsági csoportban. Ehhez társulnak még a munkatársak oldalán fellelhető háttérokok: különösen az ifjú önkéntesek számára jelent akadályt, hogy tartalmi impulzusokat nyújtsanak a fiataloknak. Nem éppen »cool« dolog elgondolkodni az élet alapkérdéseiről. Ráadásul a vallási kérdések a személyiség szubjektív belső oldalát érintik, és sebezhetővé teszik azt, aki megoszt valamit önmagáról.” (Wolfgang Ilg: Komolyan veszlek és megkérdezlek – Ifjúsági munka ifjúságteológiai kísérleti területen)

Bővebben

Tartalom

KLAUS KIEßLING
Lelkigondozás – lelkek gondozása a hitoktatásban?
– Iskolai pasztoráció, szolidaritás, emberré válás

WOLFGANG ILG
Komolyan veszlek és megkérdezlek
– Ifjúsági munka ifjúságteológiai kísérleti területen

ZÖLDY PÁL
Az emberiség utolsó maradéka
– Hittan és önismeret egy keszthelyi szakiskolában

„Engedjétek hozzám a kisdedeket…”
– Preevangelizáció és hitélmény
egyházi fenntartású gyermekvédelmi intézményekben

GERDENIO SONNY MANUEL SJ
A cölibátus megértése

PAAVO K ETTUNEN
A titoktartás és a szólás kötelezettsége

„Az evangéliumban alapvető együttérzésről van szó…”
– Beszélgetés Christoph Schönborn bíborossal
Ferenc pápa Amoris laetitia kezdetű apostoli buzdításáról
ANTONIO SPADARO SJ


Bővebben

Kapcsolódó termékek