Az ignáci pedagógia kortárs eszközeiről, jezsuita iskolák történetéről, hazai és nemzetközi oktatási tapasztalatairól és a következő évtizedek prioritásairól beszélgettünk Holczinger Ferenccel, a Jézus Társasága miskolci iskolaközpontjának vezetőjével, aki nemrég a Magyar Érdemrend lovagkereszt polgári tagozatának kitüntetését vehette át. Continue reading „„A jó iskola kapuja bejárat minden irányba””
Téma: iskola
A különutas
„Szia, Iga bá. Így lép be egy kisfiú az igazgatói irodába. Egy ökölpacsi után gyorsan megbeszélik, hogy miért nehéz a matematika, de miért fontos mégis, és nagy szakállú vendéglátónk már útjára is engedi tanítványát. A rendhagyó megközelítés az élet minden terén jellemzi Major Leventét, aki nemcsak az abasári általános iskola igazgatója, de mellette olyan borászata van, hogy Michelin-csillagos éttermek kopogtatnak a pincéje ajtaján. Continue reading „A különutas”
A szerzetesi oktatás mint alternatíva
Rubovszky Rita a tanév végén tizenkét év után távozni kényszerült a Patrona Hungariae Iskolaközpont főigazgatói posztjáról, munkáját ősztől a Ciszterci Főhatóság vezetőjeként folytatja. Beszélgettünk többek között pedagógiai tapasztalatairól, a szerzetesi oktatási-nevelési intézményekről, a pedagógiai kontextualitásról, Ferenc pápa globális nevelési egyezményéről és személyes szakmai terveiről is. Continue reading „A szerzetesi oktatás mint alternatíva”
„Tanárokra mindig szükség lesz”
Miközben a kivitelezés hajrájában, a július végi szikrázó napsütésben bejártuk a zuglói Szent István Zeneház pincétől a padlásig megújult és kibővült épületét, Makovecz Pál igazgató azt fejtegette, hogy mire a mostani diákjaik lediplomáznak, az oktatásügy területe felett is biztosan kiderül az ég. Mesébe illő, happy enddel végződő történet következik egy kivételes iskoláról. Continue reading „„Tanárokra mindig szükség lesz””