Balogh Fruzsina

Áhítattal csodálni

A fészekből kipottyant fiókát örökbe fogadnák, vadvirágból csokrot kötnek, erdőben falevelet gyűjtenek, a legkisebb fűszálra is rácsodálkoznak, a csillagokat csodálva meséket szőnek. Lehetséges, hogy a gyerekek a felnőtteknél is jobban értik Isten és a teremtett világ szépségeinek kapcsolatát? Tovább olvasom „Áhítattal csodálni”

Bálint Zsolt

Mária Terézia lepkészkedő jezsuitái

A barokk kor jezsuita iskoláiban egyedülálló módon tanították a ma természetismeretnek neve­zett tantárgyat. A kíváncsiságból fakadó megfigyelés és a kísérletezgetés nem maradt elméleti vagy bölcseleti síkon. A jezsuita atyák nem hipotéziseket gyártottak, hanem miután a tapaszta­latokat összegyűjtötték és rendszerezték, átültették őket a gyakorlatba.

Tovább olvasom „Mária Terézia lepkészkedő jezsuitái”

Major Szabolcs

A teremtés szikrája

Három méter magasban állok egy rozoga létra tetején, fejlámpával a homlokomon, ágvágóval a kezemben, és egy évek óta nem gondozott barackfával viaskodom. Kedd este tizenegy óra van, és még nem vacsoráztam, nem tisztálkodtam, legalább egy óra, míg ágyba kerülök, pedig holnap kora reggel csörög az ébresztőórám, vár egy újabb munkanap, napokon belül nyomdába kell adni A Szív magazint. Nem ez volt a szabadidőm hasznos eltöltéséről alkotott vízióm, amikor nem is oly rég nagykörúti lakásunkban terveket szövögettünk feleségemmel a közös jövőnkről.

Tovább olvasom „A teremtés szikrája”