Eddigi szülői és pedagógusi tapasztalataim alapján azt látom, az írás is olyan területe a nevelésnek és a tanításnak, ahol a gyerekekhez való viszonyunk egésze érezteti a hatását. Négygyermekes családapaként, középiskolai és főiskolai tanárként sokféle módon köszön rám az írás: az alkotás útjaként, nevelési kihívásként, feladatként, csiszolandó képességként, mint a hétköznapi kommunikáció minőségének egyfajta jelzője, a gyermek benső történéseinek „lecsapódása”, a szem mellett a lélek másik tükre… A következőkben az írás hat olyan kapcsolatát jellemzem röviden és a teljesség igénye nélkül, amelyek átgondolása hasznos lehet a ránk bízott gyerekek nevelése során. Tovább olvasom „Írni vagy nem írni? Ez itt a kérdés…”

Hajaj, ha szeptember, akkor iskola
Hogyan készüljünk fel az iskolakezdésre?

Nagyot mertem álmodni
Altsach Gergely, a Budapesti Operettszínház művésze, a Szentjánosbogár közösség tagja

Pihen a falu
Munka, pihenés és szabadidő a paraszti világban

India közelebbről
Az ellentétek országa

Több mint reális
Fekete István műveinek újszerűségéről

Nyári pihenés kisgyerekekkel?
Hogyan találjunk magunknak cseppnyi nyugalmat?

Jezsuiták vakáción, avagy néha a páterek is pihentek
Rekreáció a magyar rendtartományban

„Uram, jó nekünk itt lennünk”
Egy tábor, amely az ég felé növel
Keszeli Sándor