Tornya Erika RSCJ

Iskolásfiú-pedagógiával nem megyünk semmire

A papképzésben végbement paradigmaváltásról beszélgettünk Franz Meures jezsuitával, aki behatóan ismeri a formáció kérdéseit, hiszen kilenc évig volt novíciusmester, az északnémet pro­vincia vezetőjeként pedig a rendtartomány összes képzésben lévő tagjáért felelős volt, 2005-től 2011-ig a római Collegium Germanicum et Hungaricum (CGU) rektora volt, ezt követően pedig nyolc évig a RUACH-ot, a németországi szerzetesrendek képzési intézményét irányította. Tovább olvasom „Iskolásfiú-pedagógiával nem megyünk semmire”

Tornya Erika RSCJ

A szerzetesi oktatás mint alternatíva

Rubovszky Rita a tanév végén tizenkét év után távozni kényszerült a Patrona Hungariae Iskola­központ főigazgatói posztjáról, munkáját ősztől a Ciszterci Főhatóság vezetőjeként folytatja. Beszélgettünk többek között pedagógiai tapasztalatairól, a szerzetesi oktatási-nevelési in­tézményekről, a pedagógiai kontextualitásról, Ferenc pápa globális nevelési egyezményéről és személyes szakmai terveiről is. Tovább olvasom „A szerzetesi oktatás mint alternatíva”

Végh Dániel

„Tanárokra mindig szükség lesz”

Miközben a kivitelezés hajrájában, a július végi szikrázó napsütésben bejártuk a zuglói Szent István Zeneház pincétől a padlásig megújult és kibővült épületét, Makovecz Pál igazgató azt fejtegette, hogy mire a mostani diákjaik lediplomáznak, az oktatásügy területe felett is biztosan kiderül az ég. Mesébe illő, happy enddel végződő történet következik egy kivételes iskoláról. Tovább olvasom „„Tanárokra mindig szükség lesz””